Uitgeverij:       Rainbow

ISBN:              9789041714190

Pagina's:         320 pagina's

Verschenen:   september 2021

Sterren:          ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: Young Adult

De ontzettend populaire Netflix films over Lara Jean zijn uiteraard gebaseerd op de boeken van Jenny Han. Drie heerlijke boeken en films, die je zeker in je hart zult sluiten. Ik heb dit boek al tientallen keren gelezen, het is zelfs het boek dat mij aan het lezen kreeg, maar een recensie heb ik nog nooit over dit verhaal geschreven. Ben je benieuwd naar mijn recensie over ‘Aan alle jongens van wie ik hield’ lees dan hieronder verder.

Elke keer dat Lara Jean verliefd is en het draait weer op niks uit, schrijft ze een brief aan de desbetreffende jongen om de periode af te sluiten. Ze stort haar hart uit, adresseert de envelop, doet hem dicht en... stopt de brief in een doos die ze in haar kamer verstopt. Totdat de doos op een dag opeens weg is, en alle brieven ook. Ze blijken te zijn gepost, inclusief de laatste, die gericht was aan Josh, het vriendje van haar oudere zus.

Allereerst wil ik even laten weten dat ik echt een fan ben van deze cover. Hij ziet er prachtig uit en er is duidelijk rekenschap gehouden met het verhaal. Omdat dit de Rainbow uitgave is, is dit een kleiner boekje en is hij dus in een handig formaat voor bijvoorbeeld in je tas of voor mee op vakantie. Daarnaast leest deze uitgave ook nog eens heerlijk door de soepele pagina’s. Je hoeft niet bang te zijn dat de rug van dit boek breekt, die is namelijk echt heel stevig waardoor je hem echt eindeloos kunt herlezen. Perfect voor zo’n leuk boek als deze.

‘Aan alle jongens van wie ik hield’ is een Young Adult. Het verhaal speelt zich af door de ogen van een tienermeisje, Lara Jean. De taal is duidelijk maar niet kinderachtig. In dit verhaal spelen brieven een grote rol, je leest in dit verhaal dus ook een gedeelte van deze brieven en die zijn heel uniek. Lara Jean is zelf een uniek meisje en de manier waarop ze dingen aanpakt is echt heel leuk om te lezen.

De schrijfstijl van Jenny Han maakt me altijd weer vrolijk met leuke grappige verwijzingen en grappige maar toch schattige personages. Ben je toe aan een leuke contemporary Young Adult, dan is ‘Aan alle jongens van wie ik hield’ echt een aanrader!

‘Ben je toe aan een leuke contemporary Young Adult, dan is ‘Aan alle jongens van wie ik hield’ echt een aanrader!’ - ⭐⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Rainbow

«   »