Uitgeverij:      Uitgeverij Vrijdag

ISBN:             9789464340563

Pagina's:        208 pagina's

Verschenen:   oktober 2021

Sterren:         ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: roman

Dromenvanger Dino en het verhaal van de Vespa is zeker een boek dat ik heel graag wilde lezen. Het verhaal sprak mij aan, en de cover ziet er ook nog eens prachtig uit. Ben je benieuwd wat ik van dit boek vond? Lees dan hieronder mijn recensie.

Jonge hulpkok Dino heeft het moeilijk. Er zitten gaten en kieren in zijn appartement, zijn ex-vriendin vergeleek hun relatie met ondermaatse appelcake en in het restaurant zit de strenge chef hem dagelijks achter de veren. Rust vindt Dino in het schriftje op zijn nachtkastje, waarin hij de namen noteert van de mensen over wie hij droomt. Als Dino de dochter van de chef ontmoet, komt ook haar naam in het schriftje terecht. Maar al snel blijkt dat ook zij van hem heeft gedroomd. Kunnen dromen werkelijkheid worden? Of verandert de werkelijkheid in een droom? Eén ding is zeker: alles heeft te maken met de geschiedenis die kleeft aan de oude Vespa van de chef. Tegen een achtergrond van druilerige herfstbuien, vreemde telefoontjes over een overleden huurder en een doosje boordevol gebak ontspint er zich een vertederend verhaal vol ontroering, humor en klein geluk. Maar bovenal toont deze roman hoe de liefde onze levens voorgoed kan veranderen.

Toen ik dit boek in mijn handen had viel mij meteen iets op. Het boekje is dunner dan verwacht. Toen ik het boek opensloeg, kwam ik ook nog eens een heel fijn, en volgens mij iets groter lettertype tegen. Dit maakte zeker dat dit boek ook zo fijn las. De cover ziet er leuk en uitnodigend uit, en ik ben dan ook niet heel lang nadat ik dit boek in handen had, begonnen met lezen. Het duurde niet lang voor dit boek uit was, want het las ook nog eens als een trein.

Het verhaal begint heel gewoontjes, maar al snel zit je in een echt liefdesverhaal. De hoofdpersonages zijn redelijk oppervlakkig beschreven. Je leest niet echt iets over het uiterlijk van Dino of Julia. Toch is er iets wat je laat verbinden met deze personages. De humor van Dino en Julia is speciaal en misschien zelfs wel een beetje apart te noemen. Dit maakt dat het erg interessant is om over ze te lezen.

‘Dromenvanger Dino en het verhaal van de Vespa’ is niet zomaar een liefdesverhaal, het is een liefdesverhaal in de stijl van een klassieker zoals Anna Karenina, maar afgespeeld in de hedendaagse tijd. Het is zeker een liefdesverhaal om over na te denken.

‘Het duurde niet lang voor dit boek uit was, want het las ook nog eens als een trein.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Uitgeverij Vrijdag

«   »