Uitgeverij:     Zomer & Keuning

ISBN:            9789020541052

Pagina's:       320 pagina's

Verschenen:  mei 2021

Sterrren:       ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: Feelgood

'Een gouden gloed over Ruby Falls' is het tweede deel van de driedelige 'Zussen van Jewel Island'-serie, geschreven door Holly Martin. In dit verhaal lezen we meer over Clover, de zus van Aria en Skye. Hieronder lees je mijn bijdrage aan de blogtour rondom deze driedelige serie.

Clovers leven is compleet! Ze is weer terug op Jewel Island, runt het familiehotel met haar zussen en is dolgelukkig. Hoewel... er mist één ding. Een paar jaar geleden is ze bedrogen door haar ex en sindsdien heeft ze zich niet meer open durven stellen voor de liefde. De knappe Angel Mazzeo wil haar helpen om weer aan het daten te slaan. Maar friends with benefits groeit al snel uit in iets meer…

Emoties in het verhaal

Het verhaal van Clover en Angel kwam al snel op gang. Tijdens het lezen van dit verhaal vond ik jammer dat de emotie niet helemaal binnenkwam bij mij. Je voelt ontzettend mee met Angel, maar met Clover voelde ik mij een stuk minder verbonden. Uiteindelijk vond ik ook Clover wel een aardig personage, maar voelde ik niet de klik zoals die met Angel.

Herkenning in de personages

Clover is dol op dieren, dit was dan ook meteen iets wat mij heel erg aan haar personage aansprak. Clover is niet alleen dol op dieren, maar kwam ook meteen over als een lief en aardig personage. Deze karaktereigenschappen vond ik dan ook allemaal heel goed bij Clover passen. Hierdoor heb ik haar ondanks dat ik niet een duidelijke klik voelde, toch in mijn hart gesloten.

Oude bekenden

Het was ontzettend leuk om ook weer over Aria en Noah te lezen. Je voelt duidelijk dat Aria als persoon gegroeid is, en dit is heel leuk om te lezen. Door dit verhaal ben ik ook heel benieuwd naar het verhaal van Skye en Jesse. Zij kregen in dit verhaal een grotere rol dan in het eerste boek. Ik kan daarom niet wachten om ook hun verhaal te gaan lezen. Ik ben dan ook enorm blij dat ik nog een keer in de wereld van Jewel Island kan duiken met het derde deel, ‘De zoete verleiding van Emerald Cove’. En zeg nou eerlijk, alleen de titel maakt at ik zin heb om dit boek te gaan lezen.

Het verhaal las, zoals ik gewend ben van Holly Martin, weer heel vlot. De thema's in dit boek zijn niet enorm heftig, waardoor het een luchtig verhaal blijft. In een sneltreinvaart lees je dit boek, en voordat je het weet zit je verblijf in Sapphire Bay er alweer op. Dit verhaal heeft mij wederom weer wat heerlijke leesuurtjes bezorgd, en ik kijk uit naar het derde deel.

‘Het verhaal las, zoals ik gewend ben van Holly Martin, weer heel vlot. De thema's in dit boek zijn niet enorm heftig, waardoor het een luchtig verhaal blijft. In een sneltreinvaart lees je dit boek, en voordat je het weet zit je verblijf in Sapphire Bay er al weer op.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als onderdeel van de blogtour van Uitgeverij Zomer & Keuning.

Heel erg bedankt Zomer & Keuning voor het exemplaar.

«   »