Auteur:          Sarah Morgenthaler

Uitgeverij:      A.W. Bruna

ISBN:             9789400513211

Pagina's:        368 pagina's

Verschenen:   juni 2021

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: feelgood

'Droomuitzicht' is het derde en laatste deel uit de 'Moose Springs'-serie van Sarah Morgenthaler. Dit deel gaat over Easton en River. Ben je benieuwd wat ik van dit laatste deel vond? Lees dan snel hieronder verder.

De carrière van voormalig Hollywood-lieveling River Lane is bergafwaarts aan het gaan. Vastbesloten omeen nieuwe start te maken, achter de camera dit keer, wil ze een documentaire opnemen over het pittoreske stadje Moose Springs, Alaska. Dat zou eenvoudig moeten zijn, maar de bewoners moeten niks hebben van River. Toch wil deze docu maken, en zichzelf bewijzen, wat er ook voor nodig is. Of welke berg ze hier (letterlijk) ook voor moet beklimmen.
Easton Lockett mag dan een goedmoedige reus zijn, hij weet het een en ander van survival. Als hij iedereen bij de les houdt, kan hij River en haar crew veilig over Mount Veil leiden. Maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. De natuur is wilder dan ooit, de cameraman is vastbesloten in een ravijn te belanden en de actrice is mooi, maar kent geen angst. Vallen voor River maakt zijn werk er niet makkelijker op, en hij weet niet hoe lang hij haar prachtige lach nog kan weerstaan. Als het weer omslaat en iedereen in gevaar komt, moet Easton alles uit de kast halen om de groep weer veilig thuis te krijgen… en om River ervan te overtuigen dat haar thuis bij hem is.

In dit verhaal volgen we Easton, we kennen hem al uit de vorige twee delen, nu heeft hij zijn eigen verhaal. Het personage Easton wekte in de vorige delen niet helemaal mijn aandacht. Wel vond ik Ash, zijn zus, heel interessant. Over haar lees je in dit boek een heel klein deel, maar hierdoor heb ik haar nog meer weten te waarderen. Gaandeweg het boek kreeg ik toch ook wel een leuke connectie met Easton. Hij blijkt een toch wel leuk en interessant personage te zijn. Easton heeft mij hierin zeker verrast. Ook River was een heel leuk personage om over te lezen. In het begin begreep ik haar niet helemaal, maar daar kwam al snel verandering in.

Tijdens het lezen kon je zeker merken dan zowel River als Easton wat opener werden naar elkaar, dit vond ik heel mooi om te lezen. Ook gaandeweg het boek kwamen andere bekenden uit Moose Springs naar voren. Het was ook heel leuk om weer een heel klein stukje over hen te lezen.

Als lezer had ik het gevoel dat de vertelde tijd korter is dan in de andere boeken. In dit boek gaat het eigenlijk over maar een groot avontuur. Hierdoor voelde het verhaal soms iets trager aan, maar dit maakte niet uit voor het plezier in het verhaal. Sarah Morgenthaler heeft met dit boek een heerlijke afsluiter geschreven en ik zal Moose Springs en de inwoners gaan missen. Ook dit verhaal heeft mij weer laten lachen, en is zeer vermakelijk geschreven. Daarnaast is er, net als in de andere delen, weer een diertje dat gehecht is aan een van de personages. Hier heb ik echt van genoten.

‘Sarah Morgenthaler heeft met dit boek een heerlijke afsluiter geschreven en ik zal Moose Springs en de inwoners gaan missen.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van A.W. Bruna.

Droomvakantie