ISBN:             9789401909204

9789020545395 (nieuwe cover)

Pagina's:        336 pagina's

Verschenen:   november 2017

Sterren:          ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: New Adult roman

‘Onweerstaanbaar’ is het vierde en heel lang het laatste deel in deze serie. Echter heeft Rebecca Yarros een vijfde deel geschreven! Dat verschijnt in juni 2021. Ben je benieuwd naar wat ik van dit boek vond? Lees dan hieronder snel verder.

'Onweerstaanbaar' van Rebecca Yarros is het vierde deel in de serie 'Flight & Glory'. Dit boek heeft dezelfde hoofdpersonen uit het eerste deel, 'Onverminderd'. Josh en Ember hebben samen veel doorstaan: afstand, verdriet, het zware militaire leven. Dat alles heeft Ember nooit echt gewild, want nadat haar vader is omgekomen in Afghanistan heeft zich een angst in haar genesteld die er met geen stok valt uit te slaan. Het laatste wat ze dan ook wil is Josh naar Afghanistan vertrekken, en dat is precies wat er in 'Onweerstaanbaar' gebeurt. Rebecca Yarros weet als vrouw van een militair als geen ander hoe dat is en beschrijft het prachtig invoelend.

In ‘Onweerstaanbaar’ lezen we hoe het verdergaat met Josh en Ember, en ook een beetje over Jagger en Paisley. De hoofdstukken zijn geschreven vanuit Josh en Ember, wat ik een hele leuke toevoeging vond. Aangezien het eerdere deel over Josh en Ember alleen vanuit Ember is geschreven, leerden we Josh een stuk minder goed kennen. In dit deel kwam daar verandering in.

Het verhaal begint meteen heel spannend met de proloog, in de hoofdstukken daarna lees je over de voorgaande vier maanden. Later in hoofdstuk 14 lees je pas verder waar de proloog ophield. De spanning in dit verhaal is hierdoor een stuk anders opgebouwd dan dat ik van Rebecca Yarros gewend ben, deze spanning was natuurlijk zenuwslopend, maar ook ben je direct verkocht en wil je verder lezen.

Josh en Ember waren ook in dit verhaal weer hele fijne personages om over te lezen. Echter vond ik op een gegeven moment Josh nogal vervelend, gelukkig duurde dit niet lang. Uiteindelijk heb ik echt weer enorm genoten van dit verhaal over Josh en Ember.

‘Uiteindelijk heb ik echt weer enorm genoten van dit verhaal over Josh en Ember.’ - ⭐⭐⭐⭐⭐

Onverminderd (deel 1)

Onbereikbaar (deel 2)