Auteur:          Tessa Randau

Uitgeverij:      Kosmos Uitgevers

ISBN:             9789021579511

Pagina's:        128 pagina's

Verschenen:   april 2021

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: zelfhulp/persoonlijke ontwikkeling

Ik was heel erg benieuwd naar dit boek zodra ik hem zag. Tessa Randau is zelf stress- en burn-outcoach en wil vrouwen helpen het beste uit hun leven te halen. Dit doet ze op basis van haar eigen ervaringen. Wil je weten wat ik van dit boek vond? Lees dan snel verder.

Een jonge vrouw ziet het niet meer zitten en vlucht het bos in. Ze wil ontsnappen aan haar leven – aan haar veeleisende baan maar ook aan de drukte van haar gezin. Ze begrijpt haar eigen gevoelens niet, want ze heeft toch alles waar ze van droomde? Dan ontmoet ze een oudere vrouw die haar vier vragen stelt. Er ontstaat een bijzondere vriendschap en ze ziet haar leven veranderen. Dit boek inspireert je om te ontdekken wat écht belangrijk voor je is, met meer rust en geluk tot gevolg.

Het verhaal leest echt ontzettend snel, bij mij was dit boek veel sneller uit dan verwacht. De zinnen lopen fijn, je voelt mee met de hoofdpersoon en je bent direct nieuwsgierig hoe de vier vragen haar leven zullen gaan veranderen. Het is geen verhaal met veel onverwachte wendingen, maar het laat je zeker met een goed gevoel en misschien zelfs wel een glimlach het boek dichtslaan.

‘Het bos, vier vragen, het leven en ik’ is zeker een aanrader als je even wilt nadenken. Je kunt het boek natuurlijk dichtslaan en denken, zo dat is het. Maar dit boek heeft een verhaal wat de moeite waard is erover na te denken. Even denken over jezelf, je eigen leven en vooral je manier van leven. Dit is geen boek om gewoon te lezen voor het lezen. Het is een boek dat je erbij kunt pakken als je zelf niet meer zo goed weet hoe het verder moet, net als de hoofdpersoon in dit verhaal. Daarnaast is dit boekje heel mooi vormgegeven. Met bijpassende tekeningetjes, maar niet te druk. Het boek straalt vrolijkheid, maar toch ook rust uit. Iets wat heel erg fijn is voor bij het verhaal. Daarnaast staat dit boek ook heel mooi in de boekenkast of op een nachtkastje, zo kun je het erbij pakken als je daar behoefte aan hebt.

‘Maar dit boek heeft een verhaal wat de moeite waard is erover na te denken. Even denken over jezelf, je eigen leven en vooral je manier van leven.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Kosmos Uitgevers

«   »