Uitgeverij:       LS Amsterdam

ISBN:              9789024593101

Pagina's:         354 pagina's

Verschenen:    20 april 2021

Sterren:           ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: feelgood

Een keer eerder had ik een boek van Jill Mansell gelezen. Toen werd mij al duidelijk dat ik heel erg moest wennen aan de schrijfstijl van Jill Mansell. Bij dit verhaal moest ik er dan ook weer even inkomen. De flaptekst en de cover spraken mij meteen heel erg aan, en de roze bladzijden waren echt een originele toevoeging. Ik ben uitgeverij LS Amsterdam heel erg dankbaar dat ik dit boek heb mogen lezen.

Didi krijgt de schrik van haar leven als ze na dertien jaar weer oog in oog staat met Shay Mason, haar eerste liefde. De vlinders van toen zijn in één klap terug. Maar Shay vertrok destijds met de noorderzon en nu is Didi eindelijk gelukkig. Het verleden gaat haar leven niet overhoophalen, o nee. Zij is bovendien niet de enige die lang weggestopte emoties boven voelt komen. Shays vertrek ging gepaard met een schandaal en dat steekt opnieuw de kop op. Lang verborgen geheimen komen aan het licht.

Laat ik beginnen bij de buitenkant. Zoals ik al beschreef, spraken de cover en de flaptekst mij meteen aan. De roze bladzijden zijn heel erg origineel en ik vond deze ook meteen heel leuk, daarbij heb ik nog geen boek met gekleurde bladzijdes in mijn kast. Op de cover staan vazen met bloemen en vogels, deze lijken gemaakt met een soort waterverf/ecoline. Dit maakt het geheel vrolijk en geeft een creatieve draai aan het ontwerp. De kleuren passen heel mooi bij elkaar, en maken en zo een geheel van.

Ik moest even weer wennen aan de schrijfstijl van Jill Mansell. Dit is niet erg, maar wel even opletten. Als je regelmatig boeken van Jill Mansell leest herken je de manier van schrijven beter en zul je waarschijnlijk makkelijker lezen. Voor mij is de schrijfstijl van Jill Mansell heel herkennend, er komen veel personages voor in dit verhaal, allemaal met een eigen verhaallijn. Hier moet ik dan altijd even aan wennen en de personages echt even leren kennen. Jill Mansell heeft hier goed gebruikt gemaakt van het stadje Elliscombe. Je leert het hele dorp kennen, en door de kaart getekend voor in het boek, krijg je een nog beter beeld van het dorp. De hoofdpersonen in dit verhaal zijn natuurlijk Didi en Shay. Shay was ook meteen mijn favoriete personage, vanaf het begin leefde ik met hem mee en vond ik hem een heel leuk personage.

Al met al een heerlijke feelgood en een mooi verhaal, precies wat ik nodig had. Dus heb jij dit boek nog niet gelezen, en kun je wel wat feelgood gebruiken? ‘Tot aan de zon en terug’ is zeker een aanrader!

‘Al met al een heerlijke feelgood en een mooi verhaal.’ - ⭐⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van LS Amsterdam.

«   »