Uitgeverij:    Ellessy

ISBN:            9789086604340

Verschenen:  februari 2021

Sterren:         ⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: feelgoodroman

Ik kreeg dit exemplaar als recensie-exemplaar van Uitgeverij Ellessy toegestuurd. Ben je benieuwd wat ik van dit verhaal vond? Lees dan hieronder verder.

Het is maar goed dat Evelyne niet in de toekomst kan kijken als ze haar dochter Muis uitzwaait op Schiphol. Halsoverkop verruilt Muis Nederland voor Australië, de liefde van haar leven achterna. Deze succesvolle zakenman, Jake, is ze nog niet eens zo heel lang geleden tegengekomen op een congres. Muis’ ouders en haar zus Femke blijven in shock achter door het snelle vertrek, maar gunnen Muis alle liefde van de wereld. Terwijl Muis haar draai probeert te vinden in Australië, gaat het leven in Nederland gewoon door. Voor Evelyne komen er lastige tijden aan, Femke staat voor een volgende fase in haar leven. Tot haar wanhoop moet Muis alles vanaf de zijlijn gadeslaan. De band tussen Evelyne en Muis wordt ondertussen enorm op de proef gesteld. Is deze sterk genoeg om de afstand te overbruggen?

In ‘Muis’ lezen we een verhaal van een moeder, een moeder die beland in situaties waar ze niets aan kan doen. Het leven gebeurt, als moeder, als dochter. Dit boek heeft mij zeker laten zien dat je niks in het leven zeker weet, en je kunt er niets aan veranderen. De gebeurtenissen die in Evelyne haar leven gebeuren zijn heftig, maar dat is juist wat dit boek zo echt maakt. Het verhaal staat heel dicht bij de werkelijkheid. ‘Muis’ geeft een eerlijk beeld van de werkelijkheid. Geluksmomentjes en tegenslagen, vrolijkheid en verdriet, je komt het allemaal tegen in deze roman.

Het is al vrij snel duidelijk dat de hoofdpersoon in dit boek Evelyne is. Dit had ik niet verwacht, zelf had ik verwacht dat Muis de hoofdpersoon in dit verhaal zou zijn, omdat het boek ook de titel ‘Muis’ heeft. Zelf miste ik in dit boek ook wat meer Muis, ik vond haar maar een kleine rol hebben in het verhaal, dat vond ik jammer ik had graag meer gelezen over Muis.

Dit boek heeft mij helaas niet helemaal weten te raken. Ik denk dat dit komt omdat de hoofdpersoon Evelyne een stuk ouder is. Ik had nog nooit een boek gelezen met een hoofdpersoon dat zoveel ouder is dan ikzelf ben.

‘‘Muis’ geeft een eerlijk beeld van de werkelijkheid. Geluksmomentjes en tegenslagen, vrolijkheid en verdriet, je komt het allemaal tegen in deze roman.’ - ⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Uitgeverij Ellessy.

«   »