ISBN:              9789045326382

Pagina's:         32 pagina's

Verschenen:    april 2021

Sterren:           ⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: kinderboek

Recent las ik het kinderboek: ‘Vreemde hond in de bijt’ van Rob Biddulph. Ben je benieuwd wat ik van dit kleurrijke kinderboek vond? Lees dan hieronder mijn recensie.

Een stad vol hondjes... maar eentje past er niet helemaal tussen. Het is best eenzaam om een buitenbeentje te zijn. Hond is ervan overtuigd dat er ergens een plekje is waar ze beter past, en dus gaat ze op zoek. Al gauw vindt ze wat ze zocht, maar een ontmoeting met een ander buitenbeentje leert haar dat het helemaal niet erg is om anders te zijn. Hoort ze dan toch thuis op de plek waar ze begon? Ga samen met Hond mee op reis om haar plekje in de wereld te vinden. Dit grappige en hartverwarmende verhaal is perfect voor kinderen, hondenliefhebbers en iedereen die weleens het gevoel heeft er niet tussen te passen.

‘Vreemde hond in de bijt’ is een interessant kinderboek. Het boek heeft een mooie en belangrijke boodschap, en die boodschap is mooi verteld in dit kinderboek. Echter had ik toch iets meer verwacht van dit boek. In mijn ogen zou dit boek nog aantrekkelijker zijn als de eerste bladzijden als een soort zoekplaatje waren opgezet. Dit maakt dat de kinderen naar de vreemde hond in de bijt moeten zoeken, waarna de belangrijke boodschap volgt. Hoewel ik dus iets meer had verwacht van dit boek, heb ik wel genoten. Ook de mooie illustraties zijn leuk en grappig. Mijn favoriete bladzijde uit dit boek was de bladzijde met de seizoenen, hierop zie je duidelijk de vrolijke kleuren van het boek.

‘‘Vreemde hond in de bijt’ is een interessant kinderboek met een mooie en belangrijke boodschap.’ - ⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van BBNC Uitgevers

«   »