Uitgeverij:       Zomer & Keuning

ISBN:              9789020541083

Pagina's:         320 pagina's

Verschenen:    14 september 2021

Sterrren:         ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: feelgood

Na de eerste twee delen te hebben gelezen, is het nu tijd voor het derde deel in de Jewel Island-serie. ‘De zoete verleiding van Emerald Cove’ klinkt niet alleen heerlijk, maar is ook een heerlijk feelgood verhaal! Hieronder lees je mijn recensie over dit boek.

Skye en Jesse in 'De zoete verleiding van Emerald Cove' van Holly Martin kennen elkaar al jaren: ze zijn buren geweest, beste vrienden en ze waren zelfs kort getrouwd. Het contact is al een tijdje verwaterd, maar nu Skye met haar zussen het familiehotel op Jewel Island runt, komt ze Jesse weer tegen. Skye wil hem eindelijk vertellen wat ze voor hem voelt, maar durft ze haar hart weer open te stellen voor Jesse?

In deel 1 en 2 mochten we al even kennismaken met Jesse en Skye. Maar in deel 3, ‘De zoete verleiding van Emerald Cove’ krijgen ook zij een eigen verhaal. Laat ik beginnen met het personage Bea, de dochter van Jesse. Wat een geweldig meisje is dat. Met haar uitspraken en wijsheden heeft ze mij regelmatig laten glimlachen. Als lezer kun je niet, niet van Bea houden, wat een heerlijke toevoeging aan dit verhaal. Ook heb ik uiteraard van Jesse en Skye genoten. Beide personages zijn weer fijn uitgediept en hebben beide hun eigen dingen meegemaakt, en hebben het daar soms moeilijk mee.

Als lezer voelt het alsof de personages in dit boek nog meer diepgang hebben en hierdoor voel ik me na het lezen nog meer verbonden met Jesse en Skye. Je leest over hun angsten en onzekerheden en leeft echt met ze mee. Daarnaast weet Holly dit verhaal op een prachtige feelgood manier af te sluiten, en valt alles op z’n plek. Wat mij betreft worden de boeken van Holly Martin alleen maar beter. Ondanks dat ik echt ontzettend blij was dat ik het eerste deel zo leuk vond, heeft het derde deel alle boeken tot nu toe overtroffen. De boeken van Holly Martin weten altijd een lach op mijn gezicht te toveren.

Het is jammer om nu weer afscheid te moeten nemen van Jewel Island en de lieve en leuke zussen en andere bewoners. Ik heb gezien dat Holly nog twee boeken heeft geschreven in deze serie, dus ik hoop echt dat uitgeverij Zomer & Keuning ook deze boeken gaat vertalen!

‘‘De zoete verleiding van Emerald Cove’ klink niet alleen heerlijk, maar is ook een heerlijk feelgood verhaal!’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als onderdeel van de blogtour van Uitgeverij Zomer & Keuning

Heel erg bedankt voor het exemplaar.