Uitgeverij:       Zomer & Keuning

ISBN:              9789020545845

Pagina's:         336 pagina's

Verschenen:    28 september 2021

Sterrren:          ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: roman

Van uitgeverij Zomer & Keuning mocht ik meedoen aan de blogtour rondom dit boek. Ik heb genoten van de Cockleberry Bay-serie van Nicola May, dus deze nieuwe serie trok zeker mijn aandacht! Ben je benieuwd wat ik van dit boek vond? Lees dan hieronder mijn recensie.

De 33-jarige Kara droomt van een opleiding tot bloemist. Ze kan haar alleenstaande vader echter niet in de steek laten en dus kiest ze voor the next best thing: bloemen verkopen op de markt. Als er meerdere dingen gebeuren die Kara’s leven op z’n kop zetten, ontdekt ze dat je er niet voor anderen kunt zijn als je er niet in de eerste plaats voor jezelf bent.

‘Welkom in Ferry Lane’ is het verhaal van Kara, ze is een heel lief en aandoenlijk personage. Ze is duidelijk wat onzeker, en hierdoor komt ze nogal twijfelachtig over. Je voelt haar groeien tijdens het verhaal, dat is ook zeker wat dit verhaal zo goed maakt. Het verhaal leest lekker vlot, mede door de heerlijke sfeer die je ook in dit boek weer duidelijk voelt. Daarnaast heeft Nicola dit verhaal zo geschreven dat het tot aan de laatste bladzijde boeiend blijft. Het verhaal is origineel en bevat weer leuke humor en uiteraard een dosis liefde. De familieband in dit verhaal vond ik zo mooi beschreven. Kara is erg close met haar vader en opa. Ik heb dan ook regelmatig moeten glimlachen om de uitspraken van opa Harry.

De cover geeft een leuk beeld van een mooi dorpje. De kraampjes geven een gezellige sfeer, en die sfeer kom je ook zeker tegen in dit boek. Heel herkenbaar is de bloemenkraam, Kara werkt namelijk in een bloemenwinkel. Heel leuk dat deze zo herkenbaar is op de cover en het verhaal wat meer tot leven brengt.

Ook heeft Nicola, net als in de Cockleberry Bay-serie, ook in dit verhaal weer een hondje gestopt. Dit is voor mij als hondenbezitter een klein detail wat mij zeker extra vrolijkt maakt. Dit verhaal heeft mij echt weten te verrassen en is zeker mijn favoriete boek van Nicola May tot nu toe! Ik ben ook zeker heel benieuwd naar het tweede deel in deze serie ‘De sterrenhemel boven Ferry Lane’ die zal gaan over de vriendin van Kara, Star. Dit verhaal verschijnt op 30 november bij uitgeverij Zomer & Keuning

‘Dit verhaal heeft mij echt weten te verrassen en is zeker mijn favoriete boek van Nicola May tot nu toe!’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als onderdeel van de blogtour van Uitgeverij Zomer & Keuning

Heel erg bedankt voor het exemplaar.