Uitgeverij:       Kok Boekencentrum

ISBN:              9789029731454

Pagina's:         336 pagina's

Verschenen:    augustus 2021

Sterren:           ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: Christelijke feelgoodroman

Voor Feelgood met een hart kreeg ik de roman ‘Een deur die altijd openstaat’ opgestuurd. Dit is een Christelijke feelgoodroman van auteur Melissa Tagg. Eerder verscheen al ‘Als gebed de hemel raakt' van Melissa Tagg. Ben je benieuwd wat ik van deze feelgood vond? Lees dan hieronder mijn recensie.

Jenessa Belville staat op het punt het huis waarin ze opgroeide en waaraan ze zoveel nare herinneringen heeft te verkopen. Om het huis verkoopklaar te maken, krijgt ze hulp van Lucas Danby, een huursoldaat die aan extreem gevaarlijke missies deelneemt. Als de twee in een schuurtje op het terrein drie verwaarloosde kinderen aantreffen, neemt hun leven een bijzondere wending.

‘Een deur die altijd openstaat’ is het vervolg op ‘Als gebed de hemel raakt’. Het is leuk als je het eerste boek ook gelezen hebt, maar niet noodzakelijk voor het verhaal. In dit verhaal lees je over Jenessa en Lucas, maar ook Mara en Marchall komen terug in dit verhaal. Het is heel bijzonder hou Melissa Tagg deze personages zo kwetsbaar en tegelijkertijd zo sterk kan neerzetten. Jenessa was in dit verhaal zeker mijn favoriete personage. De manier waarop ze de kinderen ontvangt is enorm liefdevol, en zij is dan ook een heel lief personage.

Het verhaal is fijn geschreven, de hoofdstukken lezen vlot en door de spanning in het verhaal blijf je doorlezen. In ‘Een deur die altijd openstaat’ speelt geloof een grotere rol dan in het eerste boek, dit past ook erg goed bij Lucas en Jenessa. Ook is bij dit boek een heel toepasselijke titel gekozen. Deze sluit perfect aan op het verhaal, en vooral op de liefde die Jenessa heeft voor iedereen.

Als je op zoek bent naar een mooie (Christelijke) feelgoodroman, dan zal ik je zeker ‘Een deur die altijd openstaat’ aanraden!

‘Als je op zoek bent naar een mooie (Christelijke) feelgoodroman, dan zal ik je zeker ‘Een deur die altijd openstaat’ aanraden!’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Kok Boekencentrum