Uitgeverij:        BBNC Uitgevers

ISBN:                9789045326375

Pagina's:          128 pagina's

Verschenen:      juli 2021

Sterren:            ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: hulpboek / informatief

‘Doggietaal’, een taal die mensen vaak niet goed genoeg spreken om hun hond te kunnen begrijpen. Dit boekje geeft iets meer inzichten in het gedrag van een hond. Ben je benieuwd wat ik van dit boekje vond? Lees dan hieronder mijn recensie.

Honden communiceren met zo veel meer dan blaffen en kwispelen alleen en het verkeerde interpreteren van de lichaamstaal van een hond maakt het leven voor hond en baasje op zijn zachtst gezegd uitdagend. Dit kleine, maar grootse, boek is jouw perfecte, rijk geïllustreerde gids bij het herkennen en begrijpen van subtiele visuele aanwijzingen die je geliefde viervoeter gebruikt om te laten zien hoe hij zich in verschillende situaties voelt. Hoe meer we zien en horen van wat onze beste vrienden ons vertellen, hoe groter de kans dat we ze helpen zich veilig en gelukkig te voelen.

‘Doggietaal’ laat je op een speelse manier, maar zonder kinderachtig te worden, kennis maken met het gedrag van de hond. Wat betekent het als de hond de oren naar achteren heeft? Of wat betekent die kleine kwispel. Je leest het allemaal in dit duidelijke boekje. Doormiddel van hele duidelijke en leuke illustraties weet dit boekje je van alles duidelijk te maken.

Tijdens het lezen van dit boek heb ik veel geleerd. Veel van de signalen herkende ik van mijn eigen hond. Extra leuk aan dit boekje vond ik dat er heel veel verschillende honden in naar voren komen. Heel veel verschillende hondenrassen dienen als voorbeeld voor de signalen. Leuk om die afwisseling te zien, en daarbij zijn de honden ontzettend duidelijk en mooi vormgegeven.

‘’Doggietaal’ laat je op een speelse manier, maar zonder kinderachtig te worden, kennis maken met het gedrag van de hond.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van BBNC Uitgevers

«   »