Vertaling:        Connie van de Velde

Uitgeverij:       Kok Boekencentrum

ISBN:              9789029729222

Pagina's:        368 pagina's

Verschenen:   maart 2020

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: Feelgood / Christelijke roman

Een boek met een titel die al meteen heel veel verwachtingen schept. Daarnaast heeft dit boek een prachtige, romantische en toch ook mysterieuze cover. Ben je benieuwd wat ik van dit boek vond? Lees dan hieronder verder.

Tijdens een hevige storm klopt er een man aan bij Everwood, de vervallen bed & breakfast waar Mara Bristol zich schuilhoudt. Ze vertrouwt niemand, maar voelt zich verplicht de man binnen te laten in dit weer, niet wetend dat ze met Marshall Hawkins iemand binnenhaalt die haar weer vertrouwen in God en het leven zal geven.

Marshall Hawkins heeft zo zijn eigen trauma’s en was eigenlijk van plan om maar één nacht in Everwood te blijven. Maar Mara straalt iets uit dat maakt dat hij wil blijven. Terwijl Marshall en Mara hun best doen om de bed & breakfast weer winstgevend te krijgen, worden ze meerdere keren geconfronteerd met de problemen die hen naar Everwood hebben geleid… maar ontdekken ze daarnaast een prachtige liefde die hen voorwaarts helpt.

Het verhaal valt eigenlijk gelijk met de deur in huis. Je leest meteen over Marshall die bij de b&b van Mara aanklopt. Tegen het midden van het boek miste ik een beetje actie. De auteur heeft ervoor gekozen om het begin echt langzaam op te bouwen. Een ontmoeting, maar niet direct een vriendschap, Mara en Marshall weten nog bijna niets van elkaar. Net over de helft komt er een flinke dosis spanning in het verhaal en leest het verhaal gelijk ook een stuk vlotter. Vanaf toen kon ik ook niet meer stoppen met lezen, ik wilde zo graag weten hoe het verhaal verder zou gaan. ‘Als gebed de hemel raakt’ is een mooi verhaal over verlies, vriendschap en familiegeheimen. Een verhaal dat je aandacht vasthoud, en je meeneemt door haar verhaal.

‘Als gebed de hemel raakt is een Christelijke roman, echter komt dit niet extreem erg naar voren. Mocht je dus niet zo houden van een roman met veel geloof, kun je dit boek zeker gaan lezen. Persoonlijk had ik wel verwacht wat meer geloof aan te treffen in dit boek, mede vanwege de titel. Uiteindelijk heb ik ontzettend genoten van dit verhaal en ik kan niet wachten om het volgende boek van Melissa Tagg te gaan lezen. Het volgende boek heet: ‘Een deur die altijd openstaat’ en is vanaf augustus 2021 te koop.

‘‘Als gebed de hemel raakt’ is een mooi verhaal over verlies, vriendschap en familiegeheimen.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Feelgood met een hart, onderdeel van Kok Boekencentrum

«   »