Uitgeverij:      Uitgeverij Vrijdag

ISBN:             9789460017704

Pagina's:        312 pagina's

Verschenen:  april 2021

Sterren:         ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: Roman

Een tijdje geleden vroeg @newbookcollective of ik een blind date met een boek zag zitten. Natuurlijk zag ik dit zitten, eens iets anders proberen wat wel in mijn genre past, maar ik zelf misschien niet zo snel zou gaan lezen. En toen kreeg ik een heel leuk pakketje in de bus. Hierin zat: het boek ‘Waar ik liever niet kom’, een vliegticket naar Bangkok en wat leuke items die passen bij het boek.

Over tegenstrijdige gevoelens en het verlangen naar vertraging. Terwijl haar complete vrienden- en kennissenkring gaat backpacken in Azië, houdt de 28-jarige Caroline voet bij stuk: zo’n reis is niets voor haar. Wat heeft ze te zoeken aan de andere kant van de wereld, thuis in Utrecht is het leven toch goed? Maar wanneer haar relatie op de klippen loopt, boekt ze halsoverkop een enkele reis naar Bangkok. Nog even sceptisch als voorheen vertrekt ze met een grote rugzak en een stapeltje vergeelde brieven naar Thailand. Verre van zeker of ze het lef heeft om door te reizen naar het eiland waar ze eigenlijk moet zijn. Tenminste, als ze antwoorden wil op de vragen die de enveloppen in haar tas oproepen.

Omdat ik heel erg benieuwd was naar dit boek, ben ik vrijwel meteen begonnen met lezen. Voordat ik het wist was ik al halverwege. Het verhaal leest heerlijk weg. Je leest over Caroline die Utrecht verlaat en op reis gaat naar Bangkok. Het verhaal is opgesplitst in delen. Elke keer als Caroline ergens anders naartoe reist, begint een nieuw deel. Dit vond ik heel fijn en ook heel overzichtelijk. Als je dan iets nog even terug wil lezen, weet je in welk deel je moet zoeken.

Het verhaal van Caroline is krachtig. Ze gaat helemaal in haar eentje naar Bangkok, zonder te weten hoe het daar is en wat ze gaat tegenkomen. Daarnaast heeft ze haar afkeer van Azië opzij gezet en gaat er juist heen. Caroline is daarom een heel sterk personage, het feit dat ze de moed heeft dit allemaal te doen maakt dat ik als lezer veel respect voor haar heb.

Het verhaal is heel lang mysterieus, je weet niet precies wat er hiervoor in Utrecht heeft afgespeeld. Gaandeweg het verhaal kom je steeds meer te weten. Toch bleef ik nog met een aantal vragen zitten, waarop ik de antwoorden nog graag van had teruggelezen. Dit vond ik een beetje jammer. Verder heb ik echt enorm genoten en ben echt blij met deze blind date!

‘Omdat ik heel erg benieuwd was naar dit boek, ben ik vrijwel meteen begonnen met lezen. Voordat ik het wist was ik al halverwege. Het verhaal leest heerlijk weg.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Uitgeverij Vrijdag / New Book Collective.

«   »