Uitgeverij:     Zomer & Keuning

ISBN:            9789020541021

Pagina's:       320 pagina's

Verschenen:  mei 2021

Sterrren:       ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: Feelgood

Na ‘Het dorpje Happiness’ en ‘Het geschenk van Happiness’ was ik heel benieuwd naar deze nieuwe serie, geschreven door Holly Martin. Ik ben heel blij en dankbaar dat ik mee mag doen aan deze blogtour!

De heerlijke feelgoodroman ‘Het familiehotel van Sapphire Bay’ van Holly Martin gaat over Aria, die al haar hele leven op Jewel Island woont. Zelfs toen haar zussen Clover en Skye vertrokken, bleef zij achter bij haar vader om te helpen met het runnen van het familiehotel. Een jaar na hun vaders dood, is Aria genoodzaakt om het hotel te verkopen. Als de knappe Noah, een man die veel hotels opknapt, die zomer op Jewel Island verblijft, lijkt het een geschenk uit de hemel. Aria wil de relatie graag professioneel houden, maar Noah heeft een geheim dat Aria’s hele leven op z’n kop zal zetten.

De boeken van Holly Martin doen mij denken aan die van Jenny Colgan en Nicola May. De verhalen spelen zich vaak af in een kleine gemeenschap en op een eiland of plaatsje aan de kunst in Groot-Brittannië. ‘Het familiehotel van Sapphire Bay’ speelt zich af op een fictief schiereiland. Het verhaal speelt zich af in een kleine gemeenschap, daarbij worden veel personages voorgesteld, waardoor het voelt alsof je zelf onderdeel bent van het eiland.

Personages

In de boeken van Holly Martin worden heel veel personages beschreven. Zo ook in ‘Het familiehotel van Sapphire Bay’. Je leert iedereen op het eiland kennen, van de notaris tot de bakker. Hierdoor voel je je tijdens het lezen even onderdeel van het dorp. Het is net als in het echte leven, soms even puzzelen hoe iemand ook alweer heet, maar dan helpt Holly je subtiel door even de naam van het personage te noemen. Daarbij is het ook heel gemakkelijk om je te verplaatsen in de personages, waardoor je extra met ze meeleeft.

Vakantiegevoel

Toen ik deze cover voor de eerste keer zag was ik meteen verkocht. Wat een plaatje. Je krijgt spontaan zin om op vakantie te gaan naar het Britse ‘’Sapphire Bay’’. Tijdens het lezen werd dit gevoel alleen maar sterker. ‘’Sapphire Bay’’, ‘’Emerald Cove’’, ‘’Ruby Falls’’, het klinken allemaal als heerlijke vakantiebestemmingen. Vooral nu we zelf even niet op vakantie kunnen, is het heerlijk om lekker op vakantie te gaan door een boek. Dit boek is hier perfect voor.

Mijn ervaring over het verhaal

Het verhaal bevat humor, romantiek, liefde, vriendschap en nog zoveel meer. Holly Martin heeft echt een heerlijke feelgood geschreven, wat mij betreft nog leuker dan haar eerdere boeken. De personages in dit verhaal kregen meer diepgang en ruimte om te groeien. Mijn favoriete personage was Aria, ook de hoofdpersoon in dit verhaal. Maar ook Clover en Skye (de zussen van Aria) vond ik heel leuk. De andere delen gaan over hen, dus ik ben hier ook heel erg benieuwd naar.

De schrijfstijl is weer precies zo zoals ik van Holly Martin gewend ben. Fijn en snel, lekker doorlezen en voordat je het weet is het einde alweer in zicht. Holly Martin heeft mij met dit boek zeker blij gemaakt, en ik kan niet wachten op de andere delen.

‘Holly Martin heeft echt een heerlijke feelgood geschreven, wat mij betreft nog leuker dan haar eerdere boeken. De personages in dit verhaal kregen meer diepgang en ruimte om te groeien.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als onderdeel van de blogtour van Uitgeverij Zomer & Keuning.

Heel erg bedankt Zomer & Keuning voor het exemplaar.