Uitgeverij:      Kosmos Uitgevers

ISBN:             9789021579030

Pagina's:        176 pagina's

Verschenen:   maart 2021

Sterren:           ⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: Zelfhulp

Ik heb al vaak iets gelezen of gezien over deze bijzondere vrouw. Maar hoe kun je haar kwaliteiten toepassen in je eigen leven? Dit boek geeft je een voorbeeld. Ben je benieuwd wat ik van dit boek vond? Lees dan hieronder verder.

In Doe en denk als Coco Chanel vind je alle levenslessen van deze iconische modeontwerpster. Ze was niet alleen de vrouw die een moderevolutie ontketende door broeken voor vrouwen te ontwerpen, ze was ook chic, een pionier, innovatief, feministisch, stijlvol, moedig en succesvol. Ontdek hoe je de levenslessen van een van de invloedrijkste personen van de twintigste eeuw kunt toepassen in je dagelijks leven, en hoe je net zo innovatief, stijlvol, moedig en succesvol wordt als zij.

''Lezen is een actief tijdverdrijf dat tegelijkertijd onze emoties, ons concentratievermogen en onze verbeeldingskracht mobiliseert.'' - Doe en denk als Coco Chanel (blz. 111)

Ook 50 jaar na de dood van Coco Chanel, kan ze vrouwen nog steeds inspireren. Niet alleen het uiterlijk, maar ook voor innerlijke deel kan Coco Chanel een inspiratiebron zijn. ‘Doe en denk als Coco Chanel’ is een boek dat gaat over zelfvertrouwen en kracht.

Elk hoofdstuk begint met een titel, quote en afbeelding. Daarna is er een inleiding over het leven van Coco Chanel. Daarna volgt het kopje 'Tips van je coach', hier is uitgelegd hoe je de levenstijl van Coco Chanel zou kunnen toepassen in je eigen leven. Het boek bevat ook kaders met de verschillende creaties van Coco uitgelegd. Daarnaast kom je jaartallen tegen die bijzonder zijn geweest in het leven van Coco. Ook zijn er een aantal 'Focus' stukjes, hier krijg je nog een stukje extra achtergrond.

De ‘Tips van je coach’ stukjes zijn in dit boek het belangrijkst. Je lees hier over hoe je de eigenschappen van Coco Chanel kunt toepassen op je eigen hedendaagse leven. In 50 jaar tijd is er natuurlijk een hoop veranderd, maar ook een hoop is hetzelfde gebleven. Zelfvertrouwen en vriendschap zijn twee van de onderwerpen die aan bod komen in dit boek. Ook na 50 jaar zijn dit onderwerpen die nog steeds heel actueel zijn. Door dit boek leer je niet allen de persoon Coco Chanel een stuk beter kennen, maar je kunt meteen nadenken en werken aan je eigen leven en manier van leven.

‘Niet alleen het uiterlijk, maar ook voor innerlijke deel kan Coco Chanel een inspiratiebron zijn. ‘Doe en denk als Coco Chanel’ is een boek dat gaat over zelfvertrouwen en kracht.’ - ⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Kosmos Uitgevers

«   »