Uitgeverij:       Kosmos Uitgevers

ISBN:              9789021574769

Pagina's:         160 pagina's

Verschenen:    februari 2020

Sterren:            ⭐⭐⭐⭐

Ik zou het genre van dit boek beschrijven als: Lifestyle en mode boek

Van tassen, kleding, cosmetica en parfum. Iedereen kent het merk Dior wel. Maar wat is nou het verhaal van deze ontwerper? Je leest het allemaal in dit prachtig vormgegeven boekje. Toen ik hem voorbij zag komen, wist ik dat ik deze heel graag zou willen lezen.

Little Book of Dior gaat over de spectaculaire opkomst van Christian Dior in de Parijse modewereld, zijn grote carrière en Diors invloed op andere ontwerpers daarna. Nederlandstalig en met vele foto's van zijn prachtige creaties. De debuutcollectie van Dior in 1947 bracht een revolutie teweeg in de manier waarop vrouwen zich kleedden en zichzelf zagen. Little Book of Dior vertelt over Diors jonge jaren, de ontwikkeling van zijn merk, de triomfen van zijn couturecollecties op de catwalk en de rode loper, maar ook hoe het verderging met het modehuis na het overlijden van de oprichter. Aan de hand van met zorg gekozen foto's vertelt mode-auteur Karen Homer met veel kennis van zaken over de geschiedenis van het huis Dior en de ontwerpen die bekendstaan om hun ultravrouwelijke, luxueuze en theatrale uitstraling.

Met heel veel plezier heb ik dit boekje gelezen. Alles over Christian Dior is in dit boek beschreven. Hoe zijn jongere jaren waren, de oorlog, zijn opvolgers. Echt een kijkje in het bekende merk. Wat ook heel mooi is aan dit boek dat er veel afbeeldingen in staan, zo krijg je een nog beter beeld van de stijl van Dior en de ontwikkelingen daarvan.

Het verhaal is duidelijk geschreven door iemand die het merk goed kent en het ook daadwerkelijk leuk vind om hierover te schrijven. Er is een duidelijk verhaal, en toch niet te veel tekst. De hoeveelheid afbeeldingen en tekst zijn een erg fijne afwisseling en sluiten goed bij elkaar aan. Daarnaast is bij elke afbeelding ook een korte beschrijving van de afbeelding gegeven, wat het geheel nog duidelijker maakt.

‘Little book of Dior’ is niet alleen een interessant boekje om te lezen, maar ook nog eens prachtig als decoratie. De bladzijden zijn erg stevig, en het boekje heeft een mooi klein formaat, waardoor het ook nog eens makkelijk mee te nemen is. Er zijn nog andere delen van deze boekjes, die gaan over andere modehuizen. Ik ben hier ook zeker benieuwd naar en zal deze dan ook zeker nog eens gaan lezen.

Little book of Chanel

Little book of Dior

Little book of Gucci

Little book of Prada

Little book of Yves Saint Laurent (verschijnt 20 juli 2021)

‘Met heel veel plezier heb ik dit boekje gelezen. Alles over Christian Dior is in dit boek beschreven. Hoe zijn jongere jaren waren, de oorlog, zijn opvolgers. Echt een kijkje in het bekende merk.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Kosmos Uitgevers.

«   »