Auteur:         Rebecca Serle

Uitgeverij:     Uitgeverij Cargo

ISBN:            9789403110219

Pagina's:       256 pagina's

Verschenen:  maart 2021

Sterren:         ⭐⭐⭐⭐

Meteen aan het begin van het boek krijgt Dannie de vreemde droom, als lezer ben je hierdoor meteen geboeid en vraag je je af wat dit zal betekenen en wat er zal gaan gebeuren. Het verhaal leest heel prettig en snel, je ogen scannen de woorden en je zit er meteen middenin. Rebecca Serle wist met dit boek, de hele tijd mijn aandacht vast te houden.

Advocate Dannie Kohan durft wel te voorspellen hoe haar leven er over vijf jaar uit zal zien. Ze heeft net een succesvol sollicitatiegesprek gehad voor haar droombaan en diezelfde dag vraagt haar vriend haar ten huwelijk. Ze valt ’s avonds dan ook volkomen gelukkig in slaap. Maar die nacht droomt ze dat ze wakker wordt in een ander appartement, met een andere ring om haar vinger en naast een compleet andere man. De televisie staat aan en ze ziet de datum. Het is dezelfde nacht, 15 december, maar dan in 2025. Vijf jaar later. Het is maar een droom, denkt Dannie, en ze doet haar best om hem te vergeten. Totdat ze vierenhalf jaar later de nieuwe vriend van haar beste vriendin ontmoet. Het is de man uit haar droom, ze weet het zeker. Over vijf jaar is een liefdesverhaal, boordevol geluk en hartzeer. Maar het is zeker niet een liefdesverhaal zoals je dat denkt te kennen.

‘Over vijf jaar’ is zoals gezegd een echt liefdesverhaal zoals je nog niet eerder hebt gelezen. De schrijfstijl is mooi en is zo verteld dat het verhaal extra diep binnenkomt. Heel knap hoe Rebecca Serle het geluk en hartzeer zo kan omschrijven in een nog altijd mooi verhaal. Dit verhaal gaat over liefde en vriendschap. Hartverwarmend en hartverscheurend tegelijk, dat is hoe Rebecca Serle dit verhaal weet te brengen. Er is gebruik gemaakt van personages waar je je als lezer ontzettend goed in kunt verplaatsen, en dit maakt dat dit hele verhaal je nog meer raakt. ‘Over vijf jaar’ is een verhaal dat je raakt, en je laat nadenken.

Het boek telt ongeveer 250 pagina’s, dat is niet echt een extreem dik boek. Toch voelt het verhaal af, en het is knap om in een relatief weinig aantal pagina’s zo’n compleet verhaal neer te zetten. Ik heb geen moment gehad dat ik mijn concentratie verloor tijdens het lezen, het verhaal bleef interessant. Op een gegeven moment wil je het verhaal gewoon in een keer uitlezen.

Wat mij een beetje tegenviel aan dit boek was dat je al een beetje ziet aankomen wat er zal gaan gebeuren. Alsnog heeft het einde van dit boek mij zeker verrast. En vond ik het een leuk verhaal om te lezen.

‘Dit verhaal gaat over liefde en vriendschap. Hartverwarmend en hartverscheurend tegelijk, dat is hoe Rebecca Serle dit verhaal weet te brengen.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit e-book heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Uitgeverij Cargo.

«   »