Auteur:          Rian Sevenhuijsen

Uitgeverij:      Tinteling Romance

ISBN:             9789492507273

9781393412106 (e-book)

Pagina's:        250 pagina's

Verschenen:   juni 2020

‘Tussen licht en donker’ stond al een tijdje op mijn lijstje, toen ik zag dat er een Instagram leesclub werd georganiseerd, wist ik meteen dat ik mee zou gaan doen! Lisanne, bedankt voor het organiseren van deze supergezellige leesclub!

Amber weet best waarom haar grote zus haar een reis naar Tromsø cadeau heeft gedaan. Alles onder het motto: 'bad ideas make the best memories'. Alleen heeft Amber dit keer weinig behoefte aan de ongevraagde hulp. Ze moet een baan vinden. En een eigen huis. Toch gaat ze op pad, vastbesloten om dan vanuit Noorwegen alles maar te regelen. Een vroege sneeuwstorm helpt dit idee halverwege de heenreis al om zeep. Ze strandt op Oslo, samen met het beroemde fotografen-duo Stormraaf, dat haar uitnodigt de nacht niet op het vliegveld, maar in de stad door te brengen. Amber besluit voor een keer niet naar haar verstand te luisteren, precies zoals haar zus altijd adviseert. Nooit had ze kunnen bedenken dat ze die nacht mee zou doen aan een romantisch experiment met vrijbuiter Raaf, waarbij ze zesendertig vragen moeten beantwoorden om te kijken of ze verliefd op elkaar kunnen worden.

Het boek begon echt heel erg leuk, maar toen eenmaal de broers Storm en Raaf (fotografen-duo Stormraaf) in beeld kwamen was ik heel erg in de war. De ontmoeting verliep heel chaotisch, en ik kreeg een beetje een slecht gevoel bij de broers. Gaandeweg het boek leerde ik het mysterieuze gedoe van de broers wat kennen en groeide mijn vertrouwen. Wel heb ik het gevoel dat ik de broers nog steeds niet goed ken, terwijl ik Amber juist door en door ben gaan leren kennen.

Heel fijn aan dit verhaal was dat het boek je echt meenam naar Noorwegen. Het voelde bijna alsof ik het noorderlicht kon zien en de kou kon voelen. Heerlijk als een boek je zo meeneemt op reis! Ik heb het boek bijna in een keer uitgelezen en uiteindelijk viel alles op zijn plaats. ‘Tussen licht en donker’ neemt je even lekker mee naar Noorwegen. Genieten van het noorderlicht, walvis spotten, en alles wat Noorwegen te bieden heeft. Een fijn feelgood boek met een mooie boodschap!

Ik heb begrepen dat er ook een boek komt over de zus van Amber, dus ik kan niet wachten om ook dat verhaal te gaan lezen.

‘‘Tussen licht en donker’ neemt je even lekker mee naar Noorwegen. Genieten van het noorderlicht, walvis spotten, en alles wat Noorwegen te bieden heeft. Een fijn feelgood boek met een mooie boodschap!’ - ⭐⭐⭐⭐

«   »