ISBN:           9789492585660

9781393008651 (e-book)

Pagina's:       130 pagina's

Verschenen:   25 januari 2021

Sterren:       ⭐⭐⭐⭐

Zodra ik de flaptekst van dit boek las, wist ik dat ik het wilde gaan lezen. Ik hoopte een romantische new adult te lezen, maar dan anders dan ik gewend ben, en dat is ook zeker gelukt.

Als je wilt overleven, kies je met je verstand. Maar als je echt wilt leven, laat je je hart spreken. Vanaf het moment dat haar vader haar vertelt dat hij zal komen te overlijden, is Miriam overgegaan op de overlevingsstand. Iedere keus die ze na die dag maakt, is gericht op overleven. Tot ze niet meer kan en definitief een streep zet door alles wat ze ooit gekend heeft. Gezien haar traumatische verleden is een normale opleiding of baan niet voor haar weggelegd en ze gaat aan de slag als vrijwilliger op de dagopvang in een verzorgingstehuis. Daar ontmoet ze een wel heel bijzondere patiënt. Gideon Asher is vijfentwintig, heeft een ernstig ongeluk gehad en is niet in staat om te praten of te bewegen. Toch lukt het Miriam om stukje bij beetje tot hem door te dringen en met hem te communiceren. Tot ze op zijn geheim stuit. Maar mag ze hem wel veroordelen om wat hij heeft gedaan? Is gebroken voor altijd kapot of kun je elkaar ook helen?

Ik had als lezer meteen een goed gevoel bij Miriam, ze is zo lief en meedenkend voor Gideon. Gideon bleef voor mij eventjes langer een raadsel, maar toen ik zag dat er ook hoofdstukken vanuit hem zijn geschreven, voelde ik me ook heel erg verbonden met hem.

‘Liefde zonder oordeel’ heeft 130 pagina's en die pagina's worden goed gebruikt, Het verhaal had ik misschien nog wat uitgebreider willen lezen. Ik had vooral meer vanuit Gideon willen lezen en meer vanuit Miriam, en haar reis tot waar ze nu is. Alles iets uitgebreider had dit verhaal voor mij nog beter gemaakt. Hoewel ik dus graag meer had gelezen, ben ik heel erg verrast hoe bijzonder het verhaal is. Het is dan ook fijn dat Anne May hier aandacht aan heeft besteed, een onderwerp waar niet veel over is geschreven. Ik heb bewondering voor Anne May hoe ze dit verhaal heeft vormgegeven, en ik zal hier zeker aan blijven denken.

‘Liefde zonder oordeel’ is het eerste deel in een serie van vijf boeken, geschreven door Anne May. Ik kijk nu al uit naar de andere delen, want ik wil zeker meer lezen!

‘Ik hoopte een romantische new adult te lezen, maar dan anders dan ik gewend ben, en dat is ook zeker gelukt.’ - ⭐⭐⭐⭐

Dit e-book heb ik gekregen als recensie-exemplaar van Dutch Venture Publishing.