BLOGTOUR: 'Happy in de Hofstad'-serie Renée Olsthoorn

Gepubliceerd op 16 februari 2021 om 10:00

‘De Franse slag’, 'Josefiens zevende hemel' & 'Een serenade voor Gina' las ik als onderdeel van de blogtour rondom de 'Happy in de Hofstad'-serie, ik ben heel dankbaar dat ik deze boeken heb mogen lezen! Wat ik er van vond lees je in deze recensie.

De fysieke exemplaren zijn speciaal gedrukt voor deze blogtour. De exemplaren kwamen net op tijd binnen voor mijn beurt. De 'Happy in de Hofstad'-serie is alleen verkrijgbaar als e-book en audioboek.

De Franse slag

Titel:             De Franse slag

Auteur:         Renée Olsthoorn

Uitgeverij:     Zomer & Keuning

ISBN:            9789020542851

Verschenen:  29 januari 2021

Sterrren:       ⭐⭐⭐⭐

Over: 'De Franse slag'

Fotografe Eva Boterenbrood is op zoek naar de liefde. Ze heeft een profiel aangemaakt op verschillende datingapps, maar helaas blijft haar zoektocht nog zonder succes. Ze verlangt vurig naar een reallife klik, maar dat wil maar niet lukken. In het restaurant van haar vader dat te koop staat, loopt ze de aantrekkelijke Fransman Lucien Lamoureux tegen het lijf. Hij werkt in een Amsterdams hotel, maar zou graag voor zichzelf beginnen. Lucien vraagt Eva of ze hem wegwijs wil maken in Den Haag. Is dit de ontmoeting waar Eva al zolang op hoopt?

Wat een heerlijk verhaal met de toch wel knotsgekke familie Boterenbrood. Regelmatig heb ik hardop moeten lachen om de grapjes en situaties in het boek, en ook heb ik Lucien, Eva en de rest van de familie Boterenbrood in mijn hart gesloten.

Het verhaal speelt zich grotendeels af in Den Haag, maar ook speelt een deel van het verhaal zich af in de lichtstad Parijs. Dit geeft een hele leuke wending aan het verhaal. Daarnaast had ik vrijwel niets van alles wat zich in Parijs ging afspelen verwacht, een heerlijke twist aan het verhaal. De relatie tussen Eva en Lucien misschien een beetje voorspelbaar maar zeker niet onrealistisch. Er werd fijn opgebouwd en totaal niet overhaast. Dit alles, met dat het verhaal las als een trein maakt dat dit echt een heerlijke feelgood met spanning, liefde en humor is.

Dit deel heeft me het meest verrast, met een hele mooie wending in het verhaal die ik niet zag aankomen. Een heerlijk begin van een heerlijke serie!

‘Regelmatig heb ik hardop moeten lachen om de grapjes en situaties in het boek, en ook heb ik Lucien, Eva en de rest van de familie Boterenbrood in mijn hart gesloten. ‘ - ⭐⭐⭐⭐

Josefiens zevende hemel

Titel:             Josefiens zevende hemel

Auteur:         Renée Olsthoorn

Uitgeverij:     Zomer & Keuning

ISBN:            9789020542875

Verschenen:  4 februari 2021

Sterrren:        ⭐⭐⭐⭐

Over: 'Josefiens zevende hemel'

Na haar scheiding van Engelsman Benedict Barlow vertrekt Josefien Boterenbrood met haar dochtertje Penelope vanuit Engeland terug naar familie in Nederland, waar ze een eigen vegan patisserie wil beginnen. Josefien weet één ding zeker: ze wil voorlopig geen man in haar leven, en al helemaal geen Engelsman. Maar dan leert ze de aantrekkelijke Luke Lovegrow kennen, wéér een Engelsman. Josefien en Luke zijn totale tegenpolen. Hij is overtuigd vleeseter, zij al jaren vegan; hij conservatief en een tikkeltje seksistisch, zij progressief en overtuigd feministe. Kan er desondanks iets moois opbloeien tussen de twee? Een ding is zeker: aan vuurwerk geen gebrek!

Net als in ‘De Franse slag’ speelt ook dit verhaal zich af in twee landen, Nederland en England. Dit vond ik even leuk als in het eerdere boek. Wat ook heel leuk was, was dat de hoofdpersonen uit ‘De Franse slag’, Eva en Lucien en de rest van de familie Boterenbrood ook weer van de partij zijn. Je leest dus ook meteen hoe het verdergaat met Eva en Lucien en 'De Franse slag'.

Vanaf het begin stoorde ik me aan Benedict, maar dit is natuurlijk ook de ex in dit verhaal. Ik had wel meteen een klik met Josefien, Josefien is zo lief voor haar dochtertje en begint haar leven zo weer opnieuw in Nederland. Ook de tweelingzus van Josefien, Barbara is zo lief door Josefien bij haar te laten wonen.

Josefien heeft een paar keer toevallige ontmoetingen met Luke, je voelt meteen de spanning tussen hen twee. Ik vond het dan ook heerlijk dat ze elkaar zo vaak en overal tegenkwamen. Josefien is een heel lief en sympathiek personage en daarom leef je erg met haar mee. 'Josefiens zevende hemel' is een heerlijk verhaal dat perfect aansluit op het eerste deel in deze serie.

''Josefiens zevende hemel' is een heerlijk verhaal dat perfect aansluit op het eerste deel in deze serie.’ - ⭐⭐⭐⭐

Een serenade voor Gina

Titel:              Een serenade voor Gina

Auteur:          Renée Olsthoorn

Uitgeverij:      Zomer & Keuning

ISBN:             9789020542899

Verschenen:  11 februari 2021

Sterrren:        ⭐⭐⭐⭐

Over: 'Een serenade voor Gina'

Schrijfster Gina is een Amerikaanse met Italiaans/Nederlandse roots en woont in New York City. Jason, de liefde van haar leven, is twee jaar geleden door een noodlottig ongeval om het leven gekomen, en Gina kan hem maar niet vergeten. Tijdens een van haar dagelijke jogrondjes door Central Park ontmoet ze de Nederlandse Sven, een cellist en docent aan The Juilliard School of Arts. Sven wil Gina graag beter leren kennen, maar Gina is terughoudend. Ze ziet elke vorm van contact met Sven als verraad naar Jason toe. Ze probeert zich te focussen op het schrijven van haar nieuwe boek, maar Gina kampt met een writer’s block. Om haar te helpen biedt haar moeder Betsy haar een vakantie aan naar Nederland, om haar Haagse familie Boterenbrood te leren kennen. Geeft dit Gina meer inzicht in wie ze is en durft ze haar hart weer open te stellen voor de liefde?

De toevalligheden met betrekking tot de familie Boterenbrood is natuurlijk een beetje onrealistisch, maar nog steeds is dit een heerlijk verhaal! Ik vond het heel bijzonder om te lezen hoe de hele familie Boterenbrood zo enthousiast was om Gina te ontmoeten. Ze hadden niet eens echt van haar bestaan af geweten, toch was ze vanaf het begin hartelijk welkom. De hele sfeer in dit boek heel gemoedelijk en lief, zelfs voor Veronica begon ik wat respect te krijgen.

Hoewel het in dit deel soms wat ingewikkelder was om te weten hoe de familiebanden in elkaar staken, denk ik dat dit mijn favoriete deel uit de serie is. Dit deel is echt een afsluiter, en alle personages die je in de voorgaande boeken hebt leren kennen komen terug. Stiekem vind ik het jammer om nu al afscheid te moeten nemen van de familie Boterenbrood. En ik vond het jammer dat dit laatste deel echt een stuk dunner is dan de voorgaande delen.

‘Dit deel is echt een afsluiter, en alle personages die je in de voorgaande boeken hebt leren kennen komen terug.‘ - ⭐⭐⭐⭐

Mijn ervaring over de hele serie

Ik heb heel erg genoten van de hele serie. De verhalen, de schrijfstijl en de eigenschappen van de personages maken deze serie heel erg fijn om te lezen. Heerlijke feelgoods van Nederlandse bodem. Ben je gek op feelgood? Dan is de 'Happy in de Hofstad'-serie zeker een aanrader!

Ik ben heel erg dankbaar dat ik deel heb mogen nemen aan deze blogtour.

Ben je benieuwd naar de recensies van de andere bloggers? Vergeet dan zeker niet om ook hun recensies te lezen!

Deze exemplaren heb ik gekregen als onderdeel van de blogtour van Uitgeverij Zomer & Keuning.