e-book deel 3: 9789020542813

Pagina's:     Toeval bestaat niet: 80 pagina's

Loes, Luca & Liz: 102 pagina's

Casa dell'Amore: 81 pagina's

Verschenen: januari 2021

Sterren:      ⭐⭐⭐⭐

De 'Liefde in Milaan'-serie van Saskia M.N. Oudshoorn is een driedelige serie en is alleen te koop als e-book en als audioboek. Ik was heel benieuwd naar deze serie, en toen ik ze voorbij zag komen op Storytel ben ik meteen begonnen met lezen.

Als Anneloes door haar vriend Emiel verlaten wordt voor een jonge vrouw, begint ‘Toeval bestaat niet’ van Saskia M.N. Oudshoorn. In het begin van dit eerste deel van de serie ‘Liefde in Milaan’ is er nog lang geen sprake van Milaan: Anneloes neemt er naast haar werk op een reclamebureau een weekendbaantje in de snackbar bij om zo snel mogelijk van haar schuld af te komen. Verder hoeft het voor haar allemaal niet zo. Maar haar vriendinnen denken daar anders over en regelen een blind date. Anneloes gaat, met frisse tegenzin, om van het gezeur af te zijn. Dit wordt natuurlijk helemaal niks… Maar dan staat Gianluca tegenover haar. Charmant, grappig, en eigenlijk te knap en aardig om waar te zijn. Anneloes kan moeilijk geloven dat zijn interesse in haar oprecht is. Als hij haar uitnodigt om met hem naar Milaan te gaan en op het laatste moment niet zelf komt opdagen, maar zijn irritante PA Constance stuurt, wordt haar vermoeden bevestigd – denkt ze.

Het leven lijkt niet mooier te kunnen worden als Anneloes in ‘Loes, Luca en Liz’ van Saskia M.N. Oudshoorn naast Gianluca wakker wordt in een hotel in Milaan. Wát een contrast met haar ex Emiel, die zo hoffelijk was als een pedaalemmer. Hem kan ze missen als kiespijn. Maar degene die Gianluca moet missen, is wel voelbaar aanwezig: zijn vrouw Elizabeth, die veel te jong is overleden. In dit tweede deel van de serie ‘Liefde in Milaan’ verdiept de relatie van Anneloes en Gianluca zich, en daarmee gaat ook zijn verleden met Liz een grotere rol spelen. Anneloes voelt zich verscheurd: ze is gek op deze man, maar ze kan zijn overleden echtgenote niet vervangen. Dat is ook nooit haar bedoeling.

Casa dell'Amore

Anneloes’ leven is compleet op zijn kop komen te staan sinds ze Gianluca heeft ontmoet. In ‘Casa dell’amore’, het derde en laatste deel van de serie ‘Liefde in Milaan’ door Saskia M.N. Oudshoorn, zet ze ook zélf alles op z’n kop om met hem te leven. Terug in Rotterdam meldt ze haar baas dat ze een sabbatical wil. Ze gaat naar Italië om samen met Gianluca een landhuis op te knappen, maar als het bijna zover is, vindt ze het toch best lastig: geen meidenavonden meer met haar vriendinnen, ver weg van haar familie… Het enige waar ze niet aan twijfelt, is de liefde tussen haar en Gianluca. Al kennen ze elkaar nog maar kort, ze zijn er zeker van dat ze in hun casa dell’amore het geluk zullen vinden. Maar dan verschijnt ineens de bloedmooie Gina op het toneel, Gianluca’s jeugdliefde. Is hun prille liefde hiertegen bestand of heeft Anneloes voor niks alle schepen achter zich verbrand?

Ik kan maar een ding zeggen, en dat is: wat heb ik genoten! Ik heb deze drie delen achter elkaar gelezen alsof het één boek was. De sfeer was heel prettig en het verhaal klopte overal. Na alles wat Anneloes heeft meegemaakt is dit wat ze heeft verdient! Ik was (samen met denk ik alle andere lezers) meteen een beetje verliefd op Gianluca.

Na het eerste deel wist ik gelijk dat ik de andere delen ook moest gaan lezen, het verhaal van Anneloes en Gianluca is gewoon te verslavend! Het eerste deel is vrijwel helemaal geschreven vanuit Anneloes, in de andere delen kwamen steeds meer hoofstukken ook vanuit Gianluca. Ik vond het dan ook heerlijk hoe je ook zijn gedachten steeds beter ging begrijpen.

Beide personages zijn zo lief, Gianluca is ondanks zijn rijkdom toch ook heel gewoontjes, en Anneloes is heel erg begripvol. Ik vond het heel mooi om te lezen hoe Saskia deze twee personages bij elkaar heeft weten te brengen. En als je de boeken gelezen hebt zul je het met mij eens zijn, dit zijn drie heerlijke hartverwarmende verhalen. Ik kan niet wachten om meer te gaan lezen van Saskia, en dat zal ik ook zeker gaan doen!

'Na het eerste deel wist ik gelijk dat ik de andere delen ook moest gaan lezen, het verhaal van Anneloes en Gianluca is gewoon te verslavend!' - ⭐⭐⭐⭐

«   »