Titel:            Kwetsbaar veriefd

Auteur:        Lianne Reijntjes

ISBN:            9789083066912

Pagina's:       260 pagina's

Verschenen:   september 2020

Sterren:        ⭐⭐⭐

‘Kwetsbaar verliefd’, een heerlijk zomers verhaal dat zich afspeelt in het prachtige Barcelona. Dit boek moest ik natuurlijk lezen! Ik heb dit boek gelezen met een hele gezellige groep dames. ‘Kwetsbaar verliefd’ is het debuut van Lianne Reijntjes.

‘Kwetsbaar verliefd’ gaat over Gia, ze zal de zomer doorbrengen bij haar vader in het zonnige Barcelona. Daar ontmoet ze de Nederlandse Alex, precies niet het type waar Gia normaal op valt. Hij is een oer-Hollandse jongen die veel jonger is dan zij. Maar kan Gia de gevoelens die ze heeft van haar afzetten?

Laat ik beginnen bij de cover, in eerste instantie sprak mij die niet echt aan. Ik ben persoonlijk meer van de realistische cover, getekende covers spreken mij daarom minder aan. Toen ik me verdiepte in het verhaal vond ik de cover juist precies bij dit boek passen! In de cover zie je alles terug wat je doet denken aan Barcelona. Vooral de tekening van een van de werken van de beroemde architect Gaudi vind ik heel erg passen, ook de mandarijnen aan de tak, zijn zo herkenbaar als je ooit in Barcelona bent geweest. Uiteindelijk heb ik dus het boek beoordeeld op zijn cover, maar het past perfect!

Wat heel erg naar voren komt in dit boek is de sfeer van Barcelona, het hele boek lang geniet je van de sfeer van Barcelona. Heerlijk, alsof je in Barcelona bent! Dit vond ik ook echt een sterk en heel belangrijk deel van het boek!

Het verhaal las heel snel, de hoofstukken zijn niet te lang, niet te kort, precies goed! Ik vond het wel jammer dat hoofdpersoon Gia zo negatief was, over vrijwel alles was ze negatief, behalve over de knappe Spanjaarden. Op sommige momenten had ik echt medelijden met Alex, maar Alex bleef zo lief. De veranderingen tussen Gia en Alex voelde heel abrupt. En vanaf daar ging het allemaal zo snel. Ook vond ik helaas de grappen over leeftijd en Edverlies op een gegeven moment net zo irritant als Gia en Alex zelf.

Het boek heeft 258 pagina’s, en ik vond dat er misschien meer ruimte was geweest voor meer achtergrond, vooral vanuit Gia. Ik had graag meer gelezen over de relatie van Gia tot haar vader en ook had ik graag meer gelezen over Gia haar jeugd. Ik kreeg nu een negatief beeld van Gia en dat werd niet echt positiever. Als Gia haar jeugd meer was uitgewerkt had ik haar misschien nog wat beter begrepen en meer respect voor haar gehad. Ik denk dat als dit boek meer bladzijden had gehad en er dieper op de gebeurtenissen was ingegaan dat dit boek mij meer zou hebben geraakt.

‘Kwetsbaar verliefd’ is wel echt een feelgood met natuurlijk een heerlijk einde! En ik hoop zeker dat er nog een vervolg komt, waarin we meer kunnen lezen over Gia.

‘Het hele boek lang geniet je van de sfeer van Barcelona. Heerlijk, alsof je in Barcelona bent!’ - ⭐⭐⭐

«   »