Auteur Martin van Es & Andrew Crofts
Uitgeverij London books
ISBN 9789493191037

Ik was heel erg benieuwd naar dit boek, het boek wil een moderne weergave geven van hoe het zou kunnen zijn mocht Jezus nu na 2000 jaar terugkomen op aarde.

‘’Een bijzonder boek met een duidelijke boodschap’’ - ****

Samenvatting

Het is 12 minuten lang helemaal donker over de hele wereld, niemand weet of kan uitleggen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Er is een man verschenen in Christchurch (Nieuw Zeeland), hij draagt andere kleding, heeft een afwijkend DNA en een ongelofelijke aantrekkingskracht op alle mensen. Wie is deze man en wat komt hij doen? Tegelijkertijd staan 12 van de meest invloedrijke mensen ter wereld op het punt om te proberen de wereld een betere plek te maken, kan de mysterieuze Joe alle geestelijke en politieke leiders op een lijn krijgen om de wereld te redden?

Dit boek wordt verteld vanuit een vertellend perspectief. Je leest hoe iedereen op verschillende plaatsen op aarde omgaat met het plotseling uitgaan van de zon. De Amerikaanse, Russische en Chinese overheden spelen een grote rol in dit verhaal. Ook lees je hoe iedereen een mening heeft over ‘’de zoon van God’’.

In dit boek wordt heel goed duidelijk hoe groot de politieke macht is in de wereld, ondanks dat dit boek een fictie roman is, is toch een groot deel van het verhaal behoorlijk realistisch. In dit boek schetsen Martin van Es en Andrew Crofts een beeld van hoe het zou zijn in deze moderne tijd van technologie en opwarming van de aarde, als Jezus na 2000 jaar eindelijk terug zou komen op aarde.

Als Christen vond ik het een interessant boek om te lezen, de nieuwe leefregels die zouden moeten worden opgesteld lijken erg veel op de tien geboden van Mozes. Wel vond ik dat er veel gebeurtenissen uit de bijbel werden beschouwd als onwaarheden, ook werden vrijwel alle geloven een beetje op hetzelfde zootje gegooid. Dit is een fictie verhaal dus dat mag ook, de bedoeling van een betere wereld is tenslotte ook wat iedereen het liefste zou willen.

Vroeger dacht ik zelf altijd dat geld de oplossing was voor alles, niet met geld, maar juist zonder. Zonder geld en met goede regels zou niemand iets te kort komen en de kloven tussen arm en rijk verdwijnen. Helaas is de wereld niet zo simpel en dat laat dit boek wel duidelijk zien. Dit boek laat zien wat er voor nodig is om echt een verschil te kunnen maken in de wereld en dat dit zeker niet zonder slag of stoot zal gaan.

Ik vond het zeker geen gemakkelijk boek om te lezen, de schrijfstijl vond ik heel fijn dus daar lag het niet aan. Het was boek ongemakkelijk om te lezen omdat je er weer eens aan wordt herinnert in wat voor wereld we leven, en hoe onmenselijk, vreselijk en hebzuchtig de mens is als het gaat om geld of macht. Ik vond het een bijzonder boek met een duidelijke boodschap.

«   »