Titel         Raak me. niet.

Auteur      Laura Kneidl

Uitgeverij   Zomer & Keuning

ISBN          9789020535907

9789020535914 (e-book)

9789020535921 (audioboek)

Raak met. Niet. is een boek waar ik veel over had gehoord en ook erg benieuwd naar was. Omdat al bekend was dat dit boek eindigde met een enorme cliffhanger was ik een beetje bang om het boek meteen te gaan lezen, ik heb daarom gewacht met lezen van het eerste deel tot het tweede deel bijna uitkwam. Persoonlijk lees ik het liefst een hele serie achter elkaar aan, ik houd niet zo van cliffhangers en daarom vond ik het ook lastig dat het vrij duidelijk was dat het boek met een cliffhanger zou eindigen..

Samenvatting

Raak me. Niet. Gaat over Sage die vanuit Maine is vertrokken naar Nevada om te studeren, ze krijgt een bijbaantje in de bibliotheek om zo toch wat geld te kunnen verdienen. Sage ontmoet enkel al snel haar nieuwe collega Luca, en ze is doodsbang voor hem. Luca blijkt ook nog eens de broer en huisgenoot te zijn van haar nieuwe vriendin April.

Het begin van het boek is een beetje mysterieus, je leest het boek vanuit Sage. Sage is Maine ontvlucht en doodsbang voor mannen. ‘’Wat heeft Sage in Maine achtergelaten?’’ Is de eerste vraag die in me opkwam. Als lezer krijg je gaandeweg het boek een beetje een idee wat er gebeurd zou kunnen zijn maar Sage is erg gesloten en echt duidelijk wordt het niet. Ondanks dat Sage er niet over praat in het boek krijg je als lezer door middel van de herinneringen en gedachten van Sage toch een beetje een beeld van haar verleden. Ik vind dat Laura Kneidl door deze manier van schrijven een goede afwisseling heeft gevonden en ik vond het daarom ook totaal niet storend dat je nog steeds niet precies weet wat er is gebeurd.

Wat me opviel toen ik dit boek ging lezen was de titel, ‘’Raak me. Niet.’’ Een bewuste punt tussen me en niet. Waarom dit zo is, is me ook na het lezen van het boek nog niet helemaal duidelijk. Ik hoop in het volgende deel: ‘’Verlies me. Niet.’’ (ook met een bewuste punt) hierop een antwoord te krijgen. Ook hoop ik in het volgende deel meer van Luca en zijn gevoelens en verleden te weten te komen. Ik kijk uit naar het volgende deel en het verhaal van Sage en Luca uit te lezen.

»